ازدواج فامیلی بحثی که امروزه با توجه به بالا رفتن آگاهی مردم از خطرات آن بسیار کمرنگ شده و کمتر کسی یراغ آن می رود اما نمی توان گفت که این قبیل ازدواج ها به صفر مطلق رسیده هنوز هم بسیاری هستند که ازدواج فامیلی را ترجیح داده و آن را در اولویت های خود قرار می دهند بی آنکه از مشکلات و عواقب آن بی خبر باشند. البته بسیاری نیز تجربه ازدواج فامیلی داشته و خوشبخت بوده اند بی آنکه مشکلی داشته باشند به زندگی خود ادامه داده و موفق بوده اند اما ما در اینجا به مشکلاتی می پردازیم که اکثر این قبیل ازدواج ها به آن دچار هستند.

جدا از اینکه ازدواج فامیلی باعث بروز مشکلات ژنتیکی و تولد فرزندانی با مشکلات جسمی شود، ازدواج فامیلی از لحاظ روحی و ایجاد آرامش نیز دچار مشکلاتی است. دو جوانی که تا قبل از این همدیگر را در خانواده می دیدند، به همدیگر سلام کرده و همدیگر را مثل یک فامیل می دیدند حال باید در زیر یک سقف به صورت زن و شوهر زندگی کنند و با مشکلات شویی دست و پنجه نرم کنند. از طرف دیگر خانواده شوهرشان فامیل خودشان است و بسیاری از مسائل بدین گونه نادیده گرفته شده و یا بسیار پرنگ می شوند.

 

ازدواج فامیلی علاوه بر مشکلات پزشکی و خانوادگی که دارد، می تواند باعث از بین رفتن صمیمیتی که قبل از ازدواج بین زن و شوهر کنونی و دختر و فامیل شوهر قبلی شده و خشم و کینه به جای آن بیاید. پس زمانی که می توانیم این امر الهی را به نحوی بهتر انجام دهیم، چرا خود را با انتخابی اشتباه و سنتی قدیمی دچار مشکل می کنیم.

منبع: مشاوره ازدواج - ازدواج فامیلی انتخابی پراشتباه


خانواده سبز فردا ازدواج ,فامیلی ,مشکلات ,شوهر ,انتخابی ,فامیل ,ازدواج فامیلی ,فامیلی انتخابی ,قبیل ازدواج منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد محمد امین صمدانی ایرانسل رایگان مبلمان فضای باز فيزيک سایبان برقی متین پلی کربنات